fbpx

ספירת ציפורי הבר לילדים ונוער

רוצים לשמור על הטבע שלנו? בואו לספור את הציפורים שבסביבה שלנו ולקחת חלק בפרויקט הספירה ולתעד את הציפורים היכן שאתם נמצאים. מידי שנה בין התאריכים 15-31 לינואר נערכת ספירת הציפורים הארצית.

חודש ינואר  הגיע וספירת הציפורים שוב יוצאת לדרך. פעילות הספירה מתקיימת מידי שנה בשיתוף החברה להגנת הטבע, אוניברסיטת תל אביב ומוזיאון הטבע ע”ש שטיינהרדט. מטרת הספירה היא מעקב אחרי אוכלוסיית הציפורים בארץ .

בעזרת אפליקציית EBIRD תוכלו לדווח על הציפורים באזור היכן שאתם נמצאים. מומלץ להוריד את האפליקציה ולהתנסות בה קודם כדי שתוכלו לדווח נתונים מדויקים.

איך סופרים?

דבר ראשון דאגו להוריד את האפליקציה ולהכיר אותה. EBIRD דאגו למגדיר ציפורים כדי שתוכלו לדייק בזיהוי הציפור. בחרו מקום פתוח בו תוכלו לשבת 10 דקות. רצוי להגיע למקום שבחרתם קצת קודם לכן כדי שתוכלו להתרגל לציפורים והן אליכם. הזיהוי יעשה בעזרת ראייה ושמיעה, הקפידו לדווח רק על ציפורים שזיהיתם בוודאות. פעילות הספירה יכולה להתאים לקבוצות, משפחות וחברים.

מצגת הסבר לקראת ספירת הציפורים. https://www.teva.org.il/app/uploads/2024/01/%D7%9E%D7%A6%D7%92%D7%AA-%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A8%D7%AA-%D7%94%D7%A6%D7%99%D7%A4%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%9D-2024-.pdf

ספרתם? רוצים תעודה מלאו את הפרטים בטופס והתעודה תשלח אליכם במייל לאחר סיום הספירה. https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdsbqzFVtYJHwvptYuTtzXY_WjaqIN7iXzwm5M0JRTbQh1LUQ/viewform

הנתונים שתאספו ישמשו למאגר הנתונים שמשמשים את החוקרים ויסייעו לנתח מגמות ושינויים באוכלוסיית הציפורים במרחב העירוני בארצנו.

שתפו לחברים:

עוד תוכן שעשוי לעניין אותך

× צרו קשר בוואצאפ