fbpx

טיול משפחתי קסום בירדן ההררי

טיול בירדן ההררי הוא הזדמנות לחוות את פריחת האביב המרהיבה בצפון לאחר עונת החורף הגשומה .

• מיקום: גדת הירדן ההררי, בין קיבוץ שדה נחמיה לגשר בנות יעקב.
  • אורך המסלול: כ-300 מטר בשביל סלול (מתאים לכל המשפחה) + מסלול ארוך יותר בשביל עפר (למיטיבי לכת).
  • משך הטיול: כשעה-שעתיים (ניתן להאריך בהתאם למסלול שבוחרים).
  • רמת קושי: קל.
  • מתאים ל: משפחות עם ילדים, מטיילים בכל רמות הקושי.
  • עונה: מומלץ במיוחד באביב, בעת פריחת הכלניות.
  • כניסה: ללא תשלום.

איך מגיעים? נוסעים בכביש 90 מזרחה לכיוון רמת הגולן. פונים ימינה לכביש 91. לאחר צומת גדות ממשיכים בנסיעה בכביש המתעקל ימינה עם תחילת הירידות. לפני גשר בנות יעקוב , פונים לירדן ההררי בדרך עפר הנמצאת מימין לכביש לפי שילוט. מתקדמים כ-300 מטר ולאחר שעוברים את הכוורת, פונים שמאלה לחניון העפר הסמוך לחורבת מצד התרת.

תאור המסלול: מתחילים את הצעידה בשביל סלול ומונגש, המוקף בפריחה צהובה מרהיבה. לאחר הליכה קצרה, מגיעים לגדת הירדן, שם מסתתרת בין עצי האקליפטוס טחנת הקמח עתרת, הבנויה מסלעי בזלת שחורים. לאורך השביל הסלול, מצויות מספר פינות ישיבה מוצלות בהן ניתן ליהנות מפיקניק, מהפריחה ומזרימת הנחל עם כל המשפחה. בקצה השביל הסלול, מתחיל מסלול ארוך יותר, בשביל עפר ברור ומסומן, בו יכולים מיטיבי הלכת להמשיך בצעידה דרומה הלוך וחזור ככל שיחפצו, לאורך הגדה המערבית של הירדן ההררי, ולתור אחר הפריחות והתצפיות היפיפיות אל הנהר.

טיול משפחתי נהדר וקליל מתאים לכל גיל ולכל רמת קושי, בואו ליהנות מפריחה מרהיבה , מנופים עצרי נשימה ומזרימת הירדן ההררי לאחר השנה הגשומה .

חשוב! להביא מים, כובע, קרם הגנה ונעלי הליכה נוחות. הקפידו לאסוף את האשפה , יש להימנע מכניסה למים! שימו לב קטע נהר הירדן המתחיל בעמק החולה ומגיע עד צפון הכינרת נחשב לקטע הסוער יותר של הנחל.