fbpx
father, daughter, beach-656734.jpg

הקיץ כבר כאן, חופי הרחצה פתוחים בשבילכם

הידעתם שבישראל  יש 306 ק “מ של חוף ים , מתוכם רק  18.8 ק “מ הינם חופים מוכרזים לרחצה בהם קיימים שירות הצלה ושירותים נוספים .

במסגרת עונת הרחצה יפתחו לקהל הרחב 143  חופי רחצה מוסדרים מתוכם 96 לאורך הים התיכון , 27 סביב הכנרת, 16 לחופי ים המלח ו – 4 לחוף ים סוף .

החופים בישראל הם משאב טבע המאפשר פעילות פנאי רחבה של נופש וספורט. אבל בחופים ובים יש גם סכנות, מודעות לסכנה, התנהגות נאותה ואמצעי בטיחות  אלמנטריים יכולים למנוע את רוב התאונות.

הקיץ בפתח חופי רחצה נפתחים  לטובת הקהל הרחב  וישרתו את קהל המתרחצים  העונה הרשמית מתחילה במאי- אבל שר הפנים הורה לפתוח את החופים כבר  בחופשת הפסח. הכניסה לרוב החופים תהיה ללא תשלום.

 הציבור מוזמן  להתרחץ רק בחופים מוכרזים   עם מציל, רק בשעות היום, להישמע להוראות המציל ולשים לב לצבע הדגל.   השנה התווסף דגל נוסף והוא הדגל הסגול  המתריע בפני מדוזות.

משרד הבריאות קבע תקן לאיכות המים בכדי להבטיח את בריאות המתרחצים.  ובחופים בהן לא יעמדו בתקן תיאסר הרחצה.   שלומם של המתרחצים הוא מעל הכל!
באתר משרד הפנים, מופיעה רשימת 51 החופים בהם יהיו שירותי הצלה, כללי התנהגות בים ושפת הים, הסיכונים בחופי הים וכו´. משרד הפנים מזהירים לא להיכנס לים בחוף ללא מציל!! https://www.gov.il/he/Departments/Guides/yam-muchrazim

פינת הטיפים להורים:
שימרו בהתמדה על קשר עין עם הילדים. ילד עד גיל 9 לא שוחה ולא נכנס לים לבד! היזהרו מחשיפה מרובה מידי לשמש, יש למרוח קרם הגנה ולחבוש כובע. הרבו בשתייה. מצופים: כל המצופים המתנפחים גורמים להיסחפות מהירה למים –  מותר להיכנס לים עם מצופים רק כאשר הדגל לבן ובליווי מבוגר אחראי. חשוב כי ילד המשתמש במצופים קשיחים כמו “בוגי” ידע לשחות גם בלעדיו. כשיוצאים מאזור החוף יש לוודא שכל הילדים שבאו לשם נמצאים ואף אחד לא נשכח מאחור. השמעו להוראות המצילים והפקחים! הכניסה למים מותרת בתחום המסומן כמותר לרחצה בלבד.

שימו יש לשים לב לדגל המוצב על סוכת המציל: לבן – הרחצה מותרת. אדום – הים מסוכן ואפשר להתרחץ רק בתחום המוגבל. שחור – הרחצה אסורה בהחלט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

× צרו קשר בוואצאפ