חם בחוץ… לאן נוסעים? לגולן להתרענן בטיול מים.

הקיץ מתקרב  והוא  סיבה נהדרת לצאת מהעיר ולהצפין אל רמת הגולן, שם בין הסלעים תגלו נופים מרהיבים, מעיינות ובריכות של מים חיים.  המסלולים מתאימים לעונות השנה השונות. התחילו עם אלו של הקיץ, התאהבו וחזרו לשם גם בסתיו, באביב ובחורף.

משך הטיול יכול להיות בין שעתיים ועד יום שלם ויותר, דרגת הקושי היא ממשפחתי ועד אתגרי,  אתם תחליטו  לפי המשפחה והגילאים שלה.

עונות מומלצות:

אביב , קיץ סתיו – בריכת המשושים, זויתן תיכון, ונחל יהודי.

באביב ובסתיו – נחל זויתן עליון ותחתוון יהיה נעימים לרחצה.

באביב ובחורף – שמורת גמלא.

אפשר להתחיל את המסלול בצומת כפר נחום על כביש 90 מצפון לגינוסר ואת נקודת הסיום  תבחרו לפי הרכב המשתתפים.

כך אורך המסלול ישתנה וייקבע גם הוא בהתאם.

מלבד הנחלים שהזכרנו ברמת הגולן יש שמורות טבע מסודרות בתשלום ובהן מגוון מסלולים שהדגש בהם הוא על מים ונוף עם אפשרות לרחצה בימים חמים.

למשל נסיעה מצומת גולני צפונה בכביש 65 פניה לכיוון מגדל וטבריה כביש 807 . בצומת מגדל פונים שמאלה לכיוון ראש פינה , עוברים את גינוסר  ואת הפניה לחוקוק ובהמשך פונים ימינה בצומת כפר נחום לכביש 87 , העובר בגשר אריק מעל הירדן וממשיך ישר בצומת יהודיה אל שמורת זויתן – יהודיה. לפני צומת יהודיה פונים שמאלה אל כביש 888 לכיוון חד נס ושמורת בריכת המשושים. אם נפנה שמאל בצומת יהודיה נגיע לצומת מעלה גמלא ולכביש 869 המוביל לשמורת גמלא.

בריכת המשושים ללא ספק הבריכה היפה ביותר בגולן. בעבר הגישה אליה היתה קשה לרכב רגיל אך כיום מובילה דרך נוחה עד לרמה שמעל.