fbpx

מרכז המבקרים – בתי זיקוק

הארובות הפכו לסמל הזיהוי של העיר חיפה. שני מבני ענק של ארובות ענק שימשו לזיקוק נפט למעלה מ-60 שנה. המפעל נבנה בשנת 1939 ומאז שימשו הארובות כמגדלי קירור מים הפולטים אדים לא מזהמים. במקום מרכז מבקרים הכולל גם גן צמחייה ייחודי הנפרס על פני שטח של כ-2 דונם. בגן פזורים ארבעה פאביליונים, אשר יחד מספרים את סיפורה של “בזן” מידי יום נערכים במקום 2 סיורים מודרכים  יש צורך לתאם ביקור מראש. 

מרכז המבקרים החדש של קבוצת בזן מזמין אתכם למסע רב חושי מרתק בעקבות הנפט. מרכז המבקרים ממוקם בלב ה”לבניה”, מבנה ייחודי ואדיר ממדים, אשר שימש בעבר כמתקן לקירור מים הנצרכים בתהליכי הזיקוק.

מהלך הביקור נחשפים המבקרים לחשיבות הנפט בחיינו המודרניים, לתהליכי הייצור המתקדמים, לחשיבותה ההיסטורית ולתעשייה בצפון, ומעל לכל למאמצים שמשקיעה בזן בהקפדה על איכות הסביבה בתהליכי הייצור ובמוצריה.

במרכז המבקרים של קבוצת בזן, מצפה לכם חוויה לימודית מעניינת, מאתגרת ורבת הפתעות , המועברת באמצעים טכנולוגיים מתקדמים ביותר. הנכם מוזמנים לראות וללמוד את רזי תהליך הזיקוק, להכיר את השפעת הנפט ומוצריו על חיינו המודרניים,  להיחשף להליכי הייצור השונים והמגוונים, לראות , לחוש ולהתפעם מהתעשייה האנרגטית המפוארת, המניעה תעשיות רבות אחרות.

 הביקור במרכז  מיועד לקבוצות בלבד ובתאום מראש. מתאים לגילאי 10 ומעלה (מכיתה ה’)

קונספט מרכז המבקרים, הבא לידי ביטוי בתכנון הנוף, בתכנון האדריכלי ובחוויות השונות, משקף את השילוב שבין תעשייה מתקדמת וחשובה לבין סביבה ירוקה יותר ואיכות חיים בעידן המודרני. הקמת מרכז מבקרים במבנה ייחודי זה היווה אתגר הנדסי מורכב וייחודי. פרומרקט הפיקה פרויקט זה על כל היבטיו לרבות האדריכלות והבינוי. הפרויקט זכה לאחרונה (2014) במקום הראשון בתחרות אדריכלית של מגזין אדריכלות ישראלית.

לתשומת לבכם המרכז פועל : מיום א’ עד ה’, שעות 08:00 עד 15:00

המרכז סגור בערבי שבת וחג, שבתות וחגים

טלפון לבירורים:  8696*

 משך הסיור כשעה וחצי. אין להכניס אוכל ו/או שתיה.
יש להגיע לשער בזן 10 דק’ לפני מועד הסיור הקבוע.
מבקרים מעל גיל 18 מתבקשים להצטייד בתעודה מזהה.

אתר www.orl.co.il

הדרכות לקבוצות יש לתאם מראש.

שתפו לחברים:

עוד תוכן שעשוי לעניין אותך

× צרו קשר בוואצאפ