fbpx

מסלול “אלף המדרגות”

מסלול “אלף המדרגות”: מסלול מרהיב בין נופים וסיפורים.

בלב העיר חיפה, שם הר הכרמל נושק לים, נמצא מסלול טיול מיוחד במינו. דרך אלף המדרגות, המובילה בין מרכז הכרמל לעיר התחתית, מזמנת לכם חוויה אורבנית ייחודית המשלבת נופים עוצרי נשימה, שכונות עתיקות, פנות חמד נסתרות, סיפורים היסטוריים וקסם עירוני אותנטי.

המסע מתחיל בנקודת התצפית המרהיבה ביותר של חיפה – טיילת לואי ברחוב יפה נוף. עוד בהתחלה, יתגלו לפניכם מראות מרהיבים של מפרץ חיפה, אזור הקריות, הגנים הבהאים, המושבה הגרמנית, נמל חיפה ואפילו הרי הגליל המערבי. לאחר שספגתם את הנופים המרהיבים, הגיע הזמן לצאת למסלול “דרך אלף המדרגות”

נגיע אל “יפה נוף 105” אל מדרגות גדרה שם יתחיל המסלול שלנו. שימו לב, המסלול אינו מעגלי, ולכן מומלץ להיעזר בכרמלית (הרכבת התחתית של חיפה) כדי לחזור לרכב שהשארתם בנקודת ההתחלה.

בכניסה למדרגות גדרה תיתקלו בשלט המציג 4 אפשרויות טיול: המסלול הירוק מוביל אותנו לאל פאשה. המסלול הלבן אל כיכר פריז, המסלול האדום לוואדי ניסנאס והכתום אל המושבה הגרמנית.

המסלול האדום פותח בפנינו צוהר אל עברהּ הקסום של חיפה. לאורך הדרך מגוון רחב של ציורי גרפיטי, פסלים של אמנים שהוצבו לאורך המסלול, צילומים ועוד… נגיע אל רחוב הנריאטה סאלד ומשם לרחוב החשמונאים שנקרא גם שביל החמורים שם תוכלו למצוא פסל של חמור עם חור בצורת לב המשקיף על הנוף (מקום מתאים לצילום) מדי פעם, נעצור להתפעל מהארכיטקטורה המיוחדת של הבתים, מהסמטאות הצרות ומהאווירה הייחודית של כל שכונה. בדרך נפגוש בבתים עתיקים, גלריות אמנות ססגוניות, חנויות בוטיק ייחודיות ובתי קפה מזמינים.

כשנגיע לרחוב חשמונאים נפנה שמאלה כ-100 מטר ומשם נפנה ימינה אל מדרגות גמלא, משם נמשיך עד רחוב גולומב בסמוך לבית חולים בני ציון . בדרכנו נחלוף על תחנת הכרמלית ונחפש את מדרגות וילנסקי שם נפנה ימינה ונרד לכיוון רחוב ארלוזרוב לשכונת הדר עליון. נגיע לרחוב הילל ושם נפנה אל שדרות הציונות רחוב זה מגיע בסופו אל הכניסה של הגנים הבאהים .שווה ביקור !!! ומשם תוכלו לפנות לרחוב עבאס ולמושבה הגרמנית. או להגיע אל, שכונת ואדי ניסנאס, שוקקת חיים ותרבות. כאן, מומלץ לבקר בשוק המקומי, לטעום מהאוכל המיוחד ולספוג את האווירה האותנטית. המשך המסלול מוביל אל אזור הנמל, שם נוכל ליהנות מטיילת יפה, מבתי קפה וממסעדות.

מסלול “דרך אלף המדרגות” הוא חוויה בלתי נשכחת המשלבת היסטוריה, תרבות, נופים מרהיבים והרבה הנאה. אז קדימה, נעלו נעליים נוחות, צאו לדרך ותגלו את הקסם הייחודי של חיפה! תוכלו לרדת במדרגות ולבחור את המסלול שלכם גם אם לא תיצמדו למסלול שהכנו עבורכם אנו בטוחים שתהנו.

שתפו לחברים:
× צרו קשר בוואצאפ