fbpx

מחנה המעפילים עתלית

מחנה המעפילים בעתלית, שוכן מצפון לישוב עתלית , שימש כמתקן כליאה בריטי בין השנים 1940-1948. למעלה מ-40,000 מעפילים, פעילי מחתרות עבריות ועולים אחרים עברו דרך שעריו, תוך שהם נאבקים על זכותם להגיע לארץ ישראל.

המחנה כלל צריפי עץ פשוטים, מטבחים וחדרי אוכל. גדרות תיל, מגדלי שמירה, צריף המיון, צריף החיטוי ועוד…תנאי החיים בו היו קשים וירודים. למרות זאת, המעפילים הפגינו רוח איתנה וחברות, תוך שהם מארגנים פעילויות חינוכיות ותרבותיות. האתר כולל גם מאגר מידע נרחב של עדויות, שמותיהם של המעפילים, פעילים ומתנדבים תצלומים ומסמכים בנושא דרך סיפוריהם של המעפילים. בשנת 1987 הוכרז המחנה כאתר לאומי למורשת ההעפלה והעלייה. כיום, ניתן לבקר באתר וללמוד על סיפורם המרתק של המעפילים דרך צריפי העץ המשוחזרים ותצוגות מרתקות, שריוניות בריטיות ומגדלי שמירה. בנוסף, ניתן לבקר בספינת דיג “גלינה”, הדומה לספינות המעפילים שהגיעו לארץ. בתוך הספינה הוקם מוזיאון המציג את תולדות ההעפלה, תוך שחזור תאי המגורים, המטבח וגשר הפיקוד.

ביקור במחנה המעפילים בעתלית הוא חוויה מרגשת ומעוררת השראה, המאפשרת לנו לחוות את סיפורם של אלה שסיכנו את חייהם למען הגשמת חלום העלייה לארץ ישראל.

לאחרונה הובא לאתר מטוס C-46 מטוס מדגם זהה הביא ארצה את המעפילים שעלו לארץ מעירק במבצע מייקלברג בשנת 1947. בעתיד יהפוך המטוס למקום תצוגה ויפתח למבקרים.

לקהל הרחב – כל הסיורים בתאום מראש – סיורים מודרכים בין צריפי המחנה. לילדים – סיורים ייחודיים וחווייתיים כולל הפעלות לילה בתאום מראש. (לבתי ספר, כפעילות בר/בת מצווה)

הכניסה בתשלום.

הנגשה: הדרכה ופעילות מותאמת למוגבלויות השונות.

שתפו לחברים:

עוד תוכן שעשוי לעניין אותך

× צרו קשר בוואצאפ