fbpx

מוזיאון העלייה הראשונה זיכרון יעקוב

בלב זכרון יעקב, עיר ציורית שנושאת את זיכרון העליות הראשונות לארץ ישראל, ניצב מוזיאון העלייה הראשונה. מבנה היסטורי מרשים, שהיה בעבר ביתם של פקידי הברון רוטשילד, נפתח שעריו בפני המבקרים ומזמין אותם למסע מרתק אל עבר הרואי של צעירים חלוצים ומלאי תקווה שהגיעו ארצה ממזרח אירופה נחושים להגשים חלום בן אלפי שנים.

הבניין העתיק, שנבנה ב-1882, משמש כקפסולה של זמן, שומרת על זיכרונותיהם של אותם חלוצים אמיצים. תצוגות מרתקות, מוצגים ייחודיים וסיפורים מרגשים יסחפו אתכם אל תוך עולמם של החלוצים, ותחוו מקרוב את הקשיים, ההישגים וההתמודדות היומיומית שלהם.

כבר בצעדים הראשונים בתוך המוזיאון, מרגישים את רוח התקופה. תמונות עתיקות, חפצים אישיים ומכתבים מרגשים מספרים את סיפורם של חלוצי העלייה הראשונה, גברים ונשים שהגיעו לארץ ישראל מלאי תקווה וחזון.

המוזיאון מחולק למספר אגפים, וכל אחד מהם חושף צד אחר בסיפור העלייה. באגף הראשון, “הבית של הברון”, נלמד על תרומתו המשמעותית של הברון רוטשילד ליישוב הארץ. באגף אחר, “עלייה ראשונה”, נחשף קשיי החלוצים, חייהם הפשוטים והמאבקים שנתקלו בהם.

המוזיאון מציג מגוון רחב של פריטים היסטוריים:

  • כלי עבודה חקלאיים, כלי בית פשוטים, תלבושות אותנטיות וריהוט עתיק, שיעניקו לכם הצצה אל חיי היומיום של החלוצים.
  • מכתבים מרגשים, יומנים אישיים ותצלומים נדירים, שיפתחו צוהר אל עולמם הפנימי, רגשותיהם ותקוותיהם.
  • מודלים מוקטנים של יישובים חלוציים, שיעזרו לכם להבין את התכנון והארכיטקטורה הייחודית של אותה תקופה.

במוזיאון תוכלו גם לצפות בסרטים מרתקים, להשתתף בסדנאות יצירה וללמוד על דמויות מרכזיות בתולדות העלייה הראשונה.

ביקור במוזיאון העלייה הראשונה הוא חוויה מרגשת לכל המשפחה.

המוזיאון יעניק לכם הזדמנות נדירה ללמוד על עברהּ ההרואי של המדינה, להכיר את סיפורי הגבורה של החלוצים ולהתחבר אל השורשים של החברה הישראלית.

אחד האגפים המרגשים ביותר במוזיאון הוא “יד לזכרם”. כאן מוצגות תמונותיהם של חללי העלייה הראשונה, אלו שנתנו את חייהם למען הקמת המדינה.

אל תפספסו הזדמנות לחוות את ההיסטוריה מקרוב ולגעת בעבר המפואר של מדינת ישראל.

שתפו לחברים:
× צרו קשר בוואצאפ