fbpx
woman, train, subway-7558886.jpg

טיול עם הכרמלית של חיפה.

הכרמלית בחיפה היא כלי תחבורה המשרת את תושבי העיר מזה שנים רבות, אך הוא גם יכול להיות הבסיס לטיול שלנו בחיפה.

כל שעליכם לעשות הוא לבחור היכן תרצו לרדת ולטייל .. ולחזור  אליה כדי להמשיך בטיול שלכם.  ניתן לרכוש כרטיס יומי כדי שתוכלו לרדת ולחזור היכן שתרצו.

הכרמלית פועלת בכל ימות השבוע וגם בימי שבת משעה 6:00 ועד 24:00

אסקור את התחנות והמקומות הסמוכים שתוכלו לטייל. למשפחות עם ילדים צעירים הנסיעה בכרמלית הינה חוויה כשלעצמה  והיא אורכת מספר דקות .

תחנת גן האם

תוכלו לרדת מהכרמלית בכל אחת מהתחנות על פי בחירתכם.. אם עליתם עד תחנת  גן האם תוכלו לעשות טיול קצר במרכז הכרמל שהוא אחד ממוקדי הבילוי העיקריים של חיפה או  לשבת באחד מבתי הקפה הפזורים במרכז הכרמל ועדיף  לבחור באחד הצופה אל נוף  מפרץ המשגע.   (מראה מרהיב בכל שעות היום)

בסמוך למרכז הכרמל ממוקם גן החיות של חיפה המושך אליו מבקרים צעירים  רבים בכל הגילאים שם תוכלו לטייל בין כלובי החיות ואף ללטף חלק מהן. 

(ביקור בגן החיות לוקח מספר שעות)

לחובבי האמנות שבינכם בסמוך לתחנת גן האם  נמצאים גם מוזיאון מאנה כץ  ומוזיאון לאמנות יפנית – טיקוטין.

ואל תשכחו את הביקור בטיילת לואי  הצופה  אל הנוף המרהיב של חיפה הוא חובה.  

במרחק הליכה  קצר מתחנת הכרמלית  תגיעו אל הטיילת.

תחנת בני ציון 

התחנה ממוקמת בשכונת מגורים  הנקראת רמת הדר וסמוכה לבית החולים העירוני בני ציון – רוטשילד.

תחנת מסדה

אם בחרתם לעשות עצירה בתחנת מסדה הלא הוא ה”שינקין החיפאי”, תמצאו  רחוב עם חנויות קטנות  של יד שניה, ציורי גרפיטי, גלריות  ובתי קפה קטנים ומיוחדים.  הבילוי מתאים לכל גיל. בסמוך לתחנת מסדה נמצא מוזיאון המדע של חיפה אשר מציע שלל פעילויות מעניינות החל מגיל צעיר ( לפעוטות) ילדים ומבוגרים  המדעטק.    

(ניתן להמשיך ללכת עד סופו של הרחוב ולהגיע אל המושבה הגרמנית או הגנים הבהאיים)

תחנת הנביאים

התחנה ממוקמת באזור המסחרי הישן של חיפה , בסמוך למוזיאון חיפה לאמנות.

תחנת סולל בונה

היא התחנה הסמוכה לבניין העיריה  וגן העצמאות של חיפה. הגן מהווה נקודת תצפית  מרהיבה אל הנמל ומפרץ חיפה  וניתן לראות בימים טובים אף את החרמון המלבין.  גן המשחקים  הצמוד אליו הוא גן ייחודי המכיל גם  מתקנים  נגישים לכיסאות גלגלים.  התחנה סמוכה  גם לוואדי  נסנס אשר סיור בסמטאותיו יחשפו אתכם דו הקיום של חיפה בדמות  בתי האבן הישנים  והמרפסות התלויות.  במקום שוק ססגוני של תבלינים, פירות וירקות טריים.. ובינהם מסעדות וותיקות המציעות תבשילים מהמטבח הערבי המסורתי. כאן גם נמצא הפלפל המפורסם של חיפה “פלאפל הזקנים”.(מומלץ !!)  שכונת הוואדי  המהווה מרחב של דו קיום בין הערבים ליהודים.

תחנת כיכר פריז

זו התחנה האחרונה או הראשונה שלכם תלוי היכן תרצו להתחיל. העיר התחתית של חיפה מתחדשת , שם תוכלו ליהנות ממגוון פעילויות שונות  לבחירתכם מוזיאון הרכבת, המושבה הגרמנית, והגנים הבהאים וכמובן גם אין סוף מסעדות בתי קפה ופאבים.

ומה שנותר לכם לעשות הוא לבחור באיזה מסעדה או בית קפה תרצו לאכול ולשתות.

שתפו לחברים:

עוד תוכן שעשוי לעניין אותך

× צרו קשר בוואצאפ