fbpx
frog, farewell, travel-1120431.jpg

טיול שמתחיל ברכבת (חיפה).

חשבתם להתחיל פעם טיול בבוקר עם הרכבת?  זו ההזדמנות נהדרת אז כדאי לאמץ אותה. היא תהפוך את היום שלכם לחוויתי יותר . לא חשוב מאיפה אתם מתכננים  להגיע  לחיפה היא תקבל אתכם גם מהדרום, גם מהצפון, וגם מהמזרח ברכבת  ישראל.  לפעמים נסיעה ברכבת יכולה להיות חוויה נחמדה גם לקטנים וגם לבוגרים יותר.

אנו נתחיל את הטיול שלנו הפעם בתחנת הרכבת של בת גלים ומשם נלך/ניסע  אל הרכבל מרחק רגלי של פחות מ-2 קילומטרים הליכה מישורית .  (ניתן גם לנסוע)

הרכבל מטפס  ועולה את ההר  ובתוך דקות ספורות תגיעו אל היעד, לסטלה מאריס (כוכב הים) שעל קצה הר הכרמל. הרכבל  השקוף יעלה או יוריד אתכם מההר אל החוף  ( ניתן לרכוש כרטיסים לכיוון אחד או הלך וחזור) במקום נקודת תצפית מרשימה המשקיפה  על המפרץ וביום עם ראות טובה ניתן לראות את  הקריות ועד ראש הנקרה, החרמון והעמקים . בסמוך נמצא המנזר הגדול הוא אחד המנזרים היפים בארץ  ומהווה את המרכז  העולמי של מסדר הכרמליתים. בנייתו הושלמה בשנת 1853. שווה ביקור!                   

קישור לאתר הרכבל  https://cablecar-haifa.co.il/

מה שנותר לכם לעשות הוא ליהנות מהנוף ולהחליט איך אתם יורדים מההר.  האופציות הן:  לרדת עם הרכבל, לנסוע, או לרדת ברגל אל מערת אליהו הנביא אתר  קדוש ליהודים, למוסלמים ולדרוזים על פי המסורת העממית הסתתר בה אליהו הנביא.   

 אלפי המבקרים מייחסים למערה  סגולות מרפא ונוהגים להתפלל בה לשלום יקיריהם. אז אם בחרתם לרדת ברגל בשבילים זכרו שהמסלול אינו מתאים לעגלות ולתינוקות .. אבל תוכלו ליהנות מנוף יפהפה עם פריחות עונתיות .

קישור למערת אליהו הנביא https://cablecar-haifa.co.il/

היעד הבא שלנו יהיה מוזיאון הרכבת  הממוקם בעיר התחתית לשם תצטרכו לנסוע . אם בחרתם לחזור עם הרכבת מתחנת בת גלים תרדו בתחנת רכבת השמונה /מזרח   ומשם תמשיכו רגלית או במטרונית (המרחק מהרכבת אל המוזיאון  כקילומטר  1.5 ) 

ביקור במוזיאון הרכבת הוא חוויה מומלצת  לכל המשפחה. המוזיאון  מציג את תולדות הרכבות בארץ ישראל מאז נחנך הקו הראשון בין יפו לירושלים בשנת  1892 ועד ימנו.  המוזיאון שוכן במבנה אבן היסטורי בין מסילות רכבת שחלקן עדיין פועלות  ובו תוכלו  ליהנות מחוויה מעניינת בין הקטרים והמוצגים הקטנים של המוזאון.

מומלץ מאוד לכל גיל.!!   (משך הזמן המומלץ לביקור במוזיאון  כשעה וחצי ) המוזיאון נגיש רק בחלקו לכיסאות גלגלים !!

קישור למוזיאון הרכבת   https://www.rail.co.il/enjoytheroad/pages/museum.aspx

קישור לסיור וירטואלי במוזיאון:

how/?m=kctqug11UMk&fbclid=IwAR0lXuGifbKt0z2wxcd-8jB5se-Pkd33MWOVqXTx8cW88P3yJ47eiipYynY

ואם הגיע שעת האוכל והבטן החלה  קרקר  לכם והרגלים קצת כואבות אז באזור  העיר התחתית תוכלו למצוא מגוון של  מסעדות   מזרחיות מעולות, אוכל מהיר,  פיצות, פלאפל  ועד מסעדות איכותיות של  בשרים, דגים , אסיאתיות ומגוון בתי קפה מצוינים. ובשעות הערב גם פאבים נחמדים.

בחיפה נמצא את כל סוגי התחבורה לא רק את הרכבת אלא גם את הכרמלית   הנוסעת בתוך האדמה, והקרוניות מטפסות  אל ההר בעזרת כבלים המושכים  אותן מעלה ומטה.

ניתן להגיע אל הכרמלית  בהליכה רגלית ממוזיאון הרכבת בו ביקרנו קודם לכן , או מתחנת הרכבת  הסמוכה  שהיא רכבת השמונה – מזרח.נתחיל  את הנסיעה מהתחנה  של העיר התחתית  הנקראת תחנת כיכר פריז  ונגיע  איתה עד התחנה האחרונה  הנקראת תחנת גן האם.

תוכלו לרדת מהכרמלית בכל אחת מהתחנות על פי בחירתכם.. אם עליתם עד תחנת   גן האם תוכלו לעשות טיול קצר במרכז הכרמל שהוא אחד ממוקדי הבילוי העיקריים  של חיפה. ולשבת באחד מבתי הקפה הפזורים במרכז הכרמל או לבחור באחד הצופה אל נוף  המפרץ המשגע.   בסמוך למרכז הכרמל ממוקם גן החיות של חיפה המושך אליו מבקרים צעירים  רבים בכל הגילאים שם תוכלו לטייל בין כלובי החיות ואף ללטף חלק מהן.

 לחובבי האמנות שבינכם בסמוך לתחנת גן האם  נמצאים גם מוזיאון מאנה כץ  ומוזיאון לאמנות יפנית – טיקוטין.

 ואל תשכחו ביקור בטיילת לואי  הצופה  אל הנוף המרהיב של חיפה הוא חובה.  במרחק הליכה   קצר תגיעו אל הטיילת.

אם בחרתם לעשות עצירה בתחנת מסדה הלא הוא השינקין החיפאי, תמצאו  רחוב עם חנויות קטנות  של יד שניה, ציורי קיר וגרפיטי, גלריות  בתי קפה   מיוחדים.   אם תמשיכו לאורך רחוב מסדה עד סופו ותפנו שמאלה תגיעו אל הגנים הבהאים..   (מומלץ!!) ואם תמשיכי ברחוב מסדה עד סופו ותרדו למטה תוכלו להגיע אל המושבה  הגרמנית שהיא מושבת  הטמפלרים. (מומלץ!!) אופציה נוספת להגיע אל המושבה היא דרך תחנת הרכבת השמונה הסמוכה למושבה.                     

  הטמפלרים הגיעו לארץ בשנת 1868 וחבריה האמינו כי ההתיישבות בארץ תקדם את הגאולה ואת שיבתו של ישו. הם בנו את בתיהם, מאבן בסגנון אירופאי לאורך השדרה.  בשנות ה-90   עברה  השדרה שיחזור ונראית כמו תמונה בחו”ל. רבים מהבתים הפכו  לבתי קפה ומסעדות  והמקום המקסים הזה ממנו נצפים גם הגנים הבהאים  הפך למקום בילוי בשעות היום  וגם בשעות הערב. מומלץ!

מידי שנה לקראת הקריסמס מתכסה הרחוב בקישוטים צבעוניים ומנורות  ובעץ אשוח  ענקי ומרשים ומושך אליו אלפי מבקרים .

אני מניחה ששם כבר תחפשו לעצור ולתת לרגלים לנוח בישיבה באחת המסעדות או בתי הקפה הרבים הפזורים בה  וליהנות מהנוף של ההר המכוסה בגנים הבהאים היוצרים מראה מרהיב המחייב גם תמונות למזכרת. עם רדת הערב המקום מרהיב ביופיו אורות הפנסים מנצנצים ונותנים תחושה של חו”ל . טיול קליל שתזכרו לעוד שנים רבות.

שתפו לחברים:

עוד תוכן שעשוי לעניין אותך

× צרו קשר בוואצאפ