fbpx

בית הצבעים של סם חלבי

בדלית אל כרמל, בלב הכרמל הקסום, שוכן בית מיוחד במינו – “בית הצבעים”. יצירת אמנות אדריכלית סביבתית ייחודית זו, פרי יצירתו של האמן הדרוזי סם חלבי, מזמינה אתכם לצלול אל תוך עולם קסום של צבעים, רגשות וסיפור חיים מרתק.

בית הצבעים, שהיה בעבר בית ילדותו של סם, הפך לפרויקט אמנותי מרהיב לאחר מותה של אמו. באמצעות טפטופי צבע ססגוניים, הפך סם כל חדר וחדר בבית ליצירת אמנות ייחודית, המשקפת את זיכרונותיו, רגשותיו וחלומותיו.

הביקור בבית הוא חוויה רב חושית בלתי נשכחת. כבר בכניסה, תתקבלו על ידי צבעים עזים ותצוגות מרהיבות של רהיטים וחפצים יומיומיים שנצבעו בצורה אומנותית. כל חדר בבית מספר סיפור אחר: חדר הילדות הצבעוני, פינת התפירה של האם, הסלון המשפחתי החמים, ואפילו חדר פסנתר קסום.

במהלך הסיור בבית, תזכו להכיר את סיפור חייו המרתק של סם חלבי, ילד דרוזי שגדל בחברה שלא עודדה ביטוי אמנותי. תגלו כיצד הצליח סם להתגבר על קשיים ולפתח את כישרונו הייחודי, עד שהפך לאמן מוכר ומוערץ ברחבי העולם. בהמשך לתערוכותיו המוצלחות בארץ ובחו”ל בשנים האחרונות, בהן יצר מיצגי ענק, הבנויים מציורים מלאי מרקמי צבע עצומים – “בית הצבעים” מבטא המשך ישיר לאותה עשייה. כל קירותיו של המבנה המרהיב, 600 מ’, על ארבעת הקומות שלו, נצבעו על ידי סאם חלבי במאות גווני צבע של “נירלט” שהפכו אותו למעין פסל אדריכלי סביבתי, שכמוהו לא נראה עד כה בישראל.

בית הצבעים אינו רק מוזיאון או גלריה, אלא בית אמיתי, מלא בחיים ורגשות. במהלך הסיור, תזכו לפגוש את סם חלבי באופן אישי, לשמוע ממנו על תהליך היצירה הייחודי שלו, ואף לרכוש מזכרות מיוחדות מהביקור.

שתפו לחברים:
× צרו קשר בוואצאפ